مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 آبان 1398 ساعت 05:552019-11-12سياسي

تهدید سلامت روان زنان و کودکان با ترویج چند همسری


یک روان شناس نسبت به تهدید امنیت روانی زنان در خانواده با ترویج فرهنگ چند همسری گفت: در صورتی که زنان نتوانند در خانواده احساس امنیت کنند، این احساس ناخشنودی در وهله اول به فرزندان منتقل می شود و آرامش روانی آنان را نیز سلب می کند.

- سعیده امینی کاشانی در گفت وگو با ایسنا، در واکنش به برخی تبلیغات درباره ترویج چندهمسری با بیان اینکه ازدواج نوعی قرار داد عاطفی، جنسی، اجتماعی و .

بین دو زوج است، گفت: لازمه این قرار داد نیز مانند هر قرارداد دیگر، آگاهی طرفین از مفاد موجود و رضایت نسبت به آنهاست.

به صورت فرهنگی در جامعه مرکزی ما قرارداد ازدواج با ازدواج مجدد هم خوانی نداشته و معمولا هیچ پیش فرضی مبنی بر اینکه قرار است همسر دوم وارد زندگی شود، نیست.

وی در ادامه افزود: به دنبال ساختار فرهنگی بسیاری از خانوارهای ایرانی، نقض این قرارداد نانوشته فرهنگی، به معنای نقض قرار داد ازدواج است.

این درحالیست که در این حالت ازدواج در بسیاری از موارد به جا می ماند و از سوی طرفین باطل نمی شود اما یکی از طرفین رابطه -که در فرهنگ ما مرد رابطه است - هیچ نیازی به فسخ قرارداد نمی بیند و طرف دیگر (زن رابطه) هم برای خود حق شکایتی قائل نشده و به اصطلاح می سوزد و می سازد؛ در این شرایط همسر اول راضی به حضور همسر دوم نیست، اما در ازدواج باقی می ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهدید سلامت روان زنان و کودکان با ترویج چند همسری

تهدید سلامت روان زنان و کودکان با ترویج چند همسری