مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آبان 1398 ساعت 19:062019-11-11سياسي

آل حبیب :هر شصت روز یکبار تعهدات ما طبق برجام محدودتر می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ازنیویورک, اسحاق آل حبیب سفیر ایران در سازمان ملل در مجمع عمومی این سازمان با اشاره به آخرین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت تلاش برخی قدرت ها برای انحصار بخشیدن به دانش و فناوری و هسته ای ,خطرناک و نگران کننده است و پیامدهای منفی خواهد داشت .

دیپلمات ارشد کشورمان, آژانس را به عنوان تنها مرجع ذی صلاحی که مسئولیت تایید تعهدات را برعهده دارد خطاب قرار داد و گفت ضرورت دارد نهادهای بین المللی استانداردهای دوگانه و سیاسی را کنار گذاشته و قانونی خردمندانه بیطرفانه، فنی و مستقل برخورد کنند.

معاون نمایندگی ایران همچنین هشدار داد برخی از کشورها فرصتی برای سوء استفاده مدام از نهادهایی مثل شورای امنیت و آژانس هسته ای را در نظر دارند که می تواند موجب فرسایش اعتبار این مجموعه های مهم شود .

آل حبیب خروج امریکا از برجام و اعمال تحریم های مجدد را موجب ایجاد عدم توازن شدید در این توافقنامه خواند و گفت امریکا به طور سیستماتیک تعهدات بین المللی را نقض می کند و دیگران را هم مجبور به نقض قراردادهایی چون 2231 شورای امنیت کرده که اگر چنین نکنند مجازات خواهند شد.

سفیر ایران این برخوردهای امریکا را به عنوان عضوی از شورای امنیت در تاریخ بی سابقه خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آل حبیب :هر شصت روز یکبار تعهدات ما طبق برجام محدودتر می شود

آل حبیب :هر شصت روز یکبار تعهدات ما طبق برجام محدودتر می شود