مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آبان 1398 ساعت 07:412019-11-09پزشكي

با خواص نارنگی آشنا شوید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید مهدی میرغضنفری متخصص طب سنتی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش، در فصل پاییز که مصرف غذا هایی با مزاج گرم و مقوی بیشتر می شود، - اگر نارنگی ترش باشد، مزاج آن سرد و خشک است، ولی معمولاً طبع آن سرد و تر بوده و گاهی در مواردی که نارنگی خیلی شیرین باشد مختصری به سمت حرارت می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید مهدی میرغضنفری متخصص طب سنتی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش، در فصل پاییز که مصرف غذا هایی با مزاج گرم و مقوی بیشتر می شود، احتمال بروز حرارت کبد و معده و صفرا هم افزایش می یابد که با مصرف نارنگی و سایر مرکبات می توان به رفع این مشکلات کمک کرد.

سید مهدی میرغضنفری، با اشاره به اینکه نارنگی مانند لیمو، نوع ترش نیز دارد، ولی عمدتاً شیرین است گفت: اگر نارنگی ترش باشد، مزاج آن سرد و خشک است، ولی معمولاً طبع آن سرد و تر بوده و گاهی در مواردی که خیلی شیرین باشد مختصری به سمت حرارت می رود که البته در بدن خودش را نشان نمی دهد و رطوبت بخش خوبی به بدن است.

این متخصص ضمن اشاره به اینکه طبع نارنگی سرد است و برای رفع حالت خفقان و تنگی نفس ناشی از سرماخوردگی و گرمی مزاج، مصرف آن توصیه می شود، گفت: کسانی که پس از خوردن غذا هایی با مزاج گرم دچار حرارت بدنی حتی در فصول سرد سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با خواص نارنگی آشنا شوید

با خواص نارنگی آشنا شوید