مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آبان 1398 ساعت 19:002019-11-01پزشكي

درهنگام خواب، مغز انسان شستشو و پاک می شود


محققان امیدوارند با این یافته، اطلاعات بیشتری درباره برخی بیماری های مغزی از جمله آلزایمر به دست آورند - , محققان علوم پزشکی در دانشگاه بوستون در آمریکا اعلامکردند :بررسی آنان نشان می دهد مغز انسان هنگام خواب، شستشو داده می شود.

بررسی دانشمندان در این دانشگاه نشان می دهد هنگام خواب، چیز های شگفت انگیزی در مغز روی می دهد؛ نورن های مغز خاموش می شوند؛ لحظاتی بعد، جریان خون به سوی مغز تقویت می شود؛ سپس، مایع مغزی نخاعی جریان می یابد و با امواجی ریتمیک و نبض دار، مغز ما را شستشو می دهد.

این مطالعه که نتایج آن در شماره 32 اکتبر نشریه ساینس Science منتشر شد نخستین مطالعه ای است که توضیح می دهد مایع مغزی نخاعی CSF هنگام خواب، نبض دار می شود و این جریان، با فعالیت امواج مغزی و جریان خون مرتبط است.

دکتر لورا لویس استادیار دانشکده مهندسی دانشگاه بوستون و استاد مهندسی پزشکی و عضو مرکز علوم شناختی مغز این دانشگاه می گوید: ما از دیرباز می دانستیم که چنین امواج مغزی فعالی در نورون ها وجود دارد، ولی تاکنون نمی دانستیم که امواجی این چنینی در مایع مغزی نخاعی نیز وجود دارد.

این بررسی ممکن است نخستین گام برای ثبت تصاویری از رفتار مایع مغزی نخاعی هنگام خواب باشد و دکتر لویس بر این باور است که گروه محققان تحت سرپرستی اش، روزی خواهند توانست درباره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درهنگام خواب، مغز انسان شستشو و پاک می شود

درهنگام خواب، مغز انسان شستشو و پاک می شود