مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 آبان 1398 ساعت 06:422019-11-01پزشكي

راهکارهایی برای سازگاری کودکان طلاق


طلاق برای اعضای خانواده یک عامل استرس زای بسیار قوی است که هم والدین و هم فرزندان را تحت تاثیر قرار می دهد و بهزیستی روان شناختی آنها را به شدت کاهش می دهد.

- عکس تزیینی است طلاق برای اعضای خانواده یک عامل استرس زای بسیار قوی است که هم والدین و هم فرزندان را تحت تاثیر قرار می دهد و بهزیستی روان شناختی آنها را به شدت کاهش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طلاق از مهم ترین پدیده های حیات انسانی به شمار می آید که نه فقط تعادل روانی دو انسان، بلکه تعادل روانی فرزندان، بستگان، دوستان و نزدیکان را نیز به هم می ریزد.

در این میان یکی از قربانیان اصلی پیامدهای ناشی از طلاق والدین، کودکان هستند.

در پژوهشی که در خصوص تدوین پروتکل آموزشی رفتار با کودکان طلاق به مادرانشان و اثر آن بر رفتار مادران توسط تیم پژوهشگران متشکل از افسانه غلامی(کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی)، خسرو رشید( دانشیار گروه روانشناسی) و مسیب یار محمدی( دانشیار گروه روانشناسی) با جامعه آماری 40 نفر از مادران طلاق که دارای کودک 12-6 سال بودند به روش پرسشنامه ای انجام شده، آمده است: عدم سازگاری کودکان با طلاق والدین شان می تواند اثرات زیان بار و مخربی بر کارکرد روان شناختی و حتی وضعیت جسمانی آن ها داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهایی برای سازگاری کودکان طلاق

راهکارهایی برای سازگاری کودکان طلاق