مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 18:382019-10-30سياسي

بایزید بسطامی در طوفانی از ناشناخته ها معرفی نشده است


شاهرود _ رییس بنیاد فرهنگی بایزید بسطامی بابیان اینکه در عرفان اسلامی بیشترین نام از بایزید برده شده است، گفت: این عارف نامی در طوفانی از ناشناخته ها معرفی نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجید پازوکی شامگاه چهارشنبه در نخستین همایش علمی میراث عرفانی ایران زمین به میزبانی شهر بسطام با مقاله ای تحت عنوان آنگاه که بایزید به دهستان شد ضمن بیان اینکه بایزید بسطامی در طوفانی از ناشناخته ها معرفی نشده است، ابراز داشت: آن طور که بایدوشاید تاکنون حق مطلب در مورد این عارف نامی ادا نشده است.

وی ضمن بیان اینکه در عرفان اسلامی هیچ نامی بیش تر از بایزید برده نشده است، افزود: به جرئت می توان گفت که هیچ اثری در حوزه عرفان ایرانی اسلامی نیست که نامی از بایزید برده نشده باشد.

رییس بنیاد فرهنگی بایزید بسطامی بابیان اینکه عرفان اسلامی ایرانی با بایزید آغازشده است، ابراز داشت: کسانی که بعد از ایشان آمدند از خوان معنوی بایزید بسطامی ارتزاق کرده اند، ماجرای شمس و مولانا نیز از بایزید شروع شده است.

پازوکی در ادامه تصریح کرد: در شرایطی که برای تاریخ یک هفته گذشته باوجود فضای مجازی و مستندات باز نمی توان قضاوت درستی داشت چه طور می توان به کسانی که قرن ها پیش زیسته اند دست یافت، که برای رسیدن به شناخت دقیق تر باید به تمامی عوامل و حلقه های که ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایزید بسطامی در طوفانی از ناشناخته ها معرفی نشده است

بایزید بسطامی در طوفانی از ناشناخته ها معرفی نشده است