مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آبان 1398 ساعت 10:242019-10-30فرهنگي

در تاریخی بودن سنگ نگاره کشف شده در تاق بستان ابهام وجود دارد


مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه بدنبال انتشار خبری مبنی بر کشف یک سنگ نگاره جدید در محوطه تاریخی تاق بستان، تاریخی بودن این اثر تازه کشف شده را در هاله ای از ابهام دانست.

- در تاریخی بودن سنگ نگاره کشف شده در "تاق بستان" ابهام وجود دارد مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه بدنبال انتشار خبری مبنی بر کشف یک سنگ نگاره جدید در محوطه تاریخی تاق بستان، تاریخی بودن این اثر تازه کشف شده را در هاله ای از ابهام دانست.

امید قادری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در روزهای گذشته سنگ نگاره ای در محوطه تاریخی تاق بستان کشف شده که تاریخی یا معاصر بودن آن هنوز مشخص نیست.

وی افزود: در اثری که کشف شده نقشی وجود دارد که معلوم نیست این نقش توسط عوامل طبیعی مانند باران و فرسایش سنگ شکل گرفته و یا اینکه دست کندی توسط انسان است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: از سوی دیگر این ابهام وجود دارد که اگر این اثر دست کند انسان است، مربوط به دوره معاصربوده و یا اینکه نقشی تاریخی است.

وی یادآور شد: از آنجایی که بین کارشناسان و باستان شناسان میراث فرهنگی استان درخصوص این مسائل اختلاف نظر وجود دارد، بنابراین یک تیم تخصصی را مامور کرده ایم تا به بررسی آن بپردازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در تاریخی بودن سنگ نگاره کشف شده در تاق بستان ابهام وجود دارد

در تاریخی بودن سنگ نگاره کشف شده در تاق بستان ابهام وجود دارد