مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 آبان 1398 ساعت 07:402019-10-25سياسي

شوراهای حل اختلاف ظرفیتی برای کاهش ورودی پرونده های قضایی


معاون رییس کل دادگستری یزد در امور شورا های حل اختلاف: با استفاده صحیح و بهینه از ظرفیت شورا ها ، می توان کاهش ورودی پرونده ها و جلب رضایتمندی اصحاب دعوی از دستگاه قضایی را رقم زد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حداد در حاشیه بازدید هیئت بازرسی استان از شورا های حل اختلاف شهرستان اردکان گفت: با استفاده صحیح و بهینه از ظرفیت شورا ها در ایجاد صلح و سازش، قبل از ورود پرونده ها به محاکم، می توان کاهش ورودی پرونده ها و جلب رضایتمندی اصحاب دعوی از دستگاه قضایی را رقم زد.

وی گفت: با ابلاغ بخشنامه ارسالی از سوی رییس قوه قضاییه، پیرامون ارجاع پرونده های محاکم کیفری و حقوقی قابل گذشت به شورا های حل اختلاف جهت ایجاد صلح وسازش، فعالیت شورا ها بیشتر خواهد شد.

معاون رییس کل دادگستری یزد اظهار داشت: در 6 ماهه اول سال جاری مانده پرونده های موجود در شورا های حل اختلاف شهرستان اردکان ازیک هزارو 249 فقره به یک هزار و 58 مورد رسیده و از 2 هزار و 81 فقره پرونده های وارده، 2 هزار و 227 فقره آن مختومه شده است و همچنین درصد ابلاغ الکترونیک در نیمه نخست امسال به 83 درصد رسیده است.

حداد ابراز داشت: عدم اخذ هزینه دادرسی، فقدان تشریفات خشک دادرسی و سرعت بخشی در رسیدگی به پرونده ها برای جلوگیری از اطاله دادرسی از مزایای حل و فصل پرونده ها در شورای حل اخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوراهای حل اختلاف ظرفیتی برای کاهش ورودی پرونده های قضایی

شوراهای حل اختلاف ظرفیتی برای کاهش ورودی پرونده های قضایی