مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 14:202019-10-22اقتصادي

کلاهداری بی کلاه


استان خراسان شمالی با شرایط اقلیمی و جغرافیایی مناسب یکی از مهمترین قطب های تولید انگور در کشور محسوب می شود ، طرفیتی که هنوز به خوبی جدی گرفته نشده است.

- باغات خراسان شمالی شرایط عالی برای تولید انگور را دارند و کیفیت تولید این محصول به گونه ای است که توانایی تأمین بازار داخل و حتی صادرات را هم دارد.

از 240 هزار تن انواع محصول باغی در خراسان شمالی 185 هزار تن شامل محصول انگور است و این استان از حیث برخورداری از تاکستان در کشور رتبه پنجم را دارد.

تاکستان های پربار به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ی خراسان شمالی انگور این استان گوهری پنهان در صدف باغ های سرسبز این خطه است که سوغات پرطرفدار شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و شیروان و فاروج به شمار می آید.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از 18 هزار و 500 هکتار تاکستان استان شانزده هزار و 250 هکتار بارده است گفت: از این میزان 67 درصد آبی و 33 درصد دیم است.

به گفته شریکیان: بیش از ده رقم انگور شامل کلاهداری، کشمشی، عسگری، یاقوتی، لعل صاحبی در خراسان شمالی تولید می شود که زودرس، میان رس و دیررس هستند.

برداشت عمده انگور کشمشی از نیمه شهریورماه در استان آغاز می شود و بیشترین میزان تولید انگور کشمشی استان مربوط به شهرستان های فاروج، شیروان و گونه کلاهداری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهداری بی کلاه

کلاهداری بی کلاه