مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 13:112019-10-22اقتصادي

شیوع علف هرز سس در مزارع کلزا


علف هرز انگلی سس برای نخستین بار در مزارع کلزا شهرستان مرودشت مشاهده شد - مرکز فارس، رویا پل خانی کارشناس زارعت مرکز جهاد کشاورزی حومه مرودشت گفت: در مشاهدات مزرعه ای در مرحله سه تا چهار برگی در مزارع کلزا، علف هرز انگلی سس به وفور در مزارع به چشم می خورد.

پلخانی با اشاره به اینکه دمای مناسب برای جوانه زنی بذر سس 15 تا 39 درجه سانتی گراد است، افزود: ممکن است سرمای زمستان نیز مانع از توسعه آن در مزرعه شود، ولی مبارزه مکانیکی از طریق پاکسازی نقاط آلوده در مزرعه ضروری به نظر می رسد.

وی ادامه داد: مصرف علف کش ترفلان به صورت پیش کاشت تا 100 درصد و علف کش لونترل به صورت پس رویشی تا 50 درصد این علف هرز انگل را در کلزا کنترل می کند.

کارشناس زارعت مرکز جهاد کشاورزی حومه مرودشت گفت: با توجه به اینکه جوانه زنی بذر سس همزمان با تهیه بستر و عملیات زراعی تحریک می شود و معمولا همزمان با رویش گیاه زراعی رخ می دهد بر تاخیر در کاشت گیاه زراعی یا در صورت امکان کاشت نشا به جای بذر تاکید کرد.

سس با نام علمی (Cuscuta spp) ازجمله مهمترین علف های انگل و یکی از 10 علف هرز خطرناک دنیا محسوب می شود.

این گیاه بدون برگ مشخص و کلروفیل بوده و به همین خاطر برای تامین نیاز های خود به گیاه میزبان وابسته و درواقع انگل اجباری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع علف هرز سس در مزارع کلزا

شیوع علف هرز سس در مزارع کلزا