مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 12:402019-10-22سياسي

ضرورت اصلاح ساختار های موجود


رییس مرکز آمار ایران، بر ضرورت اصلاح ساختار های موجود برای مدرن سازی نظام آماری تاکید کرد.

- ، آقای جواد حسین زاده در مراسم روز آمار و برنامه ریزی، بر توزیع درآمد و ثبات اقتصادی با تکیه بر نظام آماری، تاکید کرد.

وی با بیان اینکه توزیع درآمد و ثبات اقتصادی دولت ها، نیازمند آمار است افزود: آمار دارایی ملی است و هرچه کارایی نظام آماری بیشتر باشد، منجر به کارایی حاکمیت می شود.

آقای حسین زاده به ضرورت آمار های رسمی برای استفاده در تصمیم سازی و برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: همه قوا باید همدلی لازم را درخصوص ارائه آمار های رسمی داشته باشند.

وی بر مدرن سازی مدل های آماری تاکید کرد و افزود: سه گرایش برای مدرن سازی نطام آماری وجود دارد و در نخستین گرایش، نقش محوری و مرجعیت سازمان های ملی آمار برای حذف موازی کاری، پر رنگ می شود.

رییس مرکز آمار با اشاره به اینکه در نظام آماری، بهره وری به معنای تولید آمار های با کیفیت بیشتر با هزینه کمتر است، گفت: برای تحقق این امر، به همگرایی ملی نیاز داریم تا کارایی و بهره وری در نطام آماری افزایش پیدا کند.

آقای حسین زاده افزود: هزینه سرشماری های سنتی بالاست و به سرعت کهنه می شود به همین دلیل شعار امسال را همگرایی ملی برای مدرن سازی نظام آماری در نطر گرفته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت اصلاح ساختار های موجود

ضرورت اصلاح ساختار های موجود