مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 08:222019-10-22اجتماعي

آماده ایم کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین را به هتل تبدیل کنیم


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از توافق اولیه با اداره کل اوقاف استان برای تبدیل کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین به هتل خبر داد.

- امید قادری در گفت و گو با ایسنا، به آسیب دیدگی بخشی از بنای تاریخی کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین در زلزله بزرگ سال 96 اشاره کرد و گفت: از آنجایی که این بنای تاریخی وقفی و تحت نظر اداره کل اوقاف و امورخیریه استان است، بنابراین این نهاد باید برای مرمت آن اعتبار لازم را تامین می کرد که متاسفانه انجام نشد.

وی بابیان اینکه اوقاف استان از چندی پیش اعلام کرد که توانایی تامین اعتبار لازم برای مرمت این بنا را ندارد، تصریح کرد: باتوجه به اهمیت بنای کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین، درخواستی از سوی میراث فرهنگی استان به استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان داده شده تا اعتبار مورد نیاز برای مرمت این بنا تامین شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان میزان اعتبار لازم برای مرمت این بنا را براساس ارزیابی کارشناسان میراث فرهنگی حدود 800 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: امید داریم ظرف یک ماه آینده این اعتبار تامین و کار مرمت بنا را با حضور کارشناسان به سرعت آغاز کنیم.

وی بابیان اینکه این بنا طی سالهای گذشته بصورت یک بازارچه تجاری درآمده و این امر خسارت هایی را به بنا وارد کرده، عنوان کرد:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماده ایم کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین را به هتل تبدیل کنیم

آماده ایم کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین را به هتل تبدیل کنیم