مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 مهر 1398 ساعت 07:582019-10-22پزشكي

مادر باردار همدانی قربانی «آل» شد یا «قصور»؟


در یکی از روزهای پاییزی بود که درد تمام وجودش را احاطه کرد، راهی بیمارستان شدند، بنا به تشخیص پزشک بندناف به دور گردن نوزادش پیچیده بود و باید هر چه سریع تر زایمان انجام می شد، - بعد از مدتی به صورت طبیعی نوزاد متولد و چند روزی در بخش ویژه بستری شد.

سرانجام این مادر 33 ساله بعد از 9 ماه سختی دومین دوره بارداری اش را پشت سرگذاشت، غافل از اینکه خونریزی پس از زایمان در او شدت یافته و با وجود تلاش های کادر پزشکی، نتوانست جان سالم به در برد و فرزندش را برای یکبار هم که شده در آغوش بکشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کاهش مرگ و عوارض ناشی از بارداری و زایمان در مادران باردار یکی از شاخص های مهم بهداشتی، درمانی در هر کشوری است، بارداری و فرزندآوری یکی از شیرین ترین خاطره خانواده است و قاعدتا خانواده ها انتظار ندارند که با عوارض و مرگ و میر همراه باشد.

در آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت که در سال 2016 منتشر شده، کشور ایران جزء موفق ترین کشورها در دستیابی به این هدف توسعه هزاره اعلام شده و جمهوری اسلامی ایران بیش از 75 درصد مرگ و میر مادران را کاهش داده است به طوریکه طی 40 سال بعد از انقلاب از هر 100 هزار زایمان 18.

1 مورد مرگ و میر داشته ایم اما شواهد و قرائن حاکی از آن است که امسال بنابر اخبار از 13 هزار و 78 مورد ولادت ثبت شده در همدان، سه مورد مرگ مادر باردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مادر باردار همدانی قربانی «آل» شد یا «قصور»؟

مادر باردار همدانی قربانی «آل» شد یا «قصور»؟