مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 17:132019-10-21فرهنگي

هنر تعزیه خواستگاه طرح واقعه عاشورا بین جوانان است


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار گفت: هنر تعزیه خواستگاه طرح واقعه جانگداز عاشورا در بین قشر جوان و نوجوانان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار عصر امروز در حاشیه اجرای تعزیه که در تیمچه حاج شهباز بیجار برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ششمین سوگواره تعزیه و مرثیه با عنوان راویان عشق با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار برگزار شد.

عباس محمدمرادیان افزود: این مراسم با دعوت از گروه عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) و با دعوت از گروه برتر کشوری با سرپرستی آقای مجید نظیفی امروز مصادف با22 صفر 1441 در محل تیمچه حاج شهباز بیجار برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مراسم تعزیه شهادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) اجرا شد، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ عاشورایی، انتقال مفاهیم و جلوه های زیبایی از ایثار و جانفشانی در راه مبارزه حق علیه باطل و پاسداشت میراث معنوی تعزیه خوانی از جمله اهداف ششمین تعزیه و مرثیه راویان عشق است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار همچنین احیای فرهنگ حسینی در بین جامعه و آشنایی مردم با واقعه عاشورا در قالب هنر تعزیه را از جمله اهداف این سوگواره برشمرد و گفت: در واقع هنر تعزیه خواستگاه طرح واقعه جانگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنر تعزیه خواستگاه طرح واقعه عاشورا بین جوانان است

هنر تعزیه خواستگاه طرح واقعه عاشورا بین جوانان است