مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 08:502019-10-21اقتصادي

تلخ شدن شیرینی سیب به کام باغداران


سریال ناخوش احوالی سیب های باغداران مهابادی در کنار جاده ها، فاسد شدن حاصل زحمات یک ساله کشاورزان و کم ارزش کردن این محصول توسط دلالانی که حاصل دسترنج یکساله باغداران را نرخ گذاری میکنند همچنان ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، تولید جهانی سیب درختی سالانه نزدیک 90 میلیون تن در سطح پنج میلیون و 300 هزار تن هکتار است وایران از لحاظ سطح زیرکشت باغ ها رتبه سوم و از لحاظ میزان تولید رتبه چهارم را پس از چین، آمریکا و هلند به خود اختصاص داده است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی میگوید:از مجموع 102 هزار هکتار مساحت باغ های باروراستان حدود 60 هزار هکتار به سیب اختصاص یافته و حدود یک سوم سیب کشور در این استان تولید می شود.

امانی می افزاید: بیشترین میزان سیب استان در ارومیه و حدود 530 هزار تُن تولید می شود و مهاباد با 86 هزار تُن و اشنویه با 84 هزار و 800 تُن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

استان آذربایجان غربی امسال با برداشت بیش از یک میلیون و 100 هزار تن سیب شاگرد اول تولید این میوه پرطرفدار در کشور است اما از این میزان تولید تنها 150 هزار تن به مصرف تازه خوری میرسد و 600 هزار تن آن به سردخانه تحویل داده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلخ شدن شیرینی سیب به کام باغداران

تلخ شدن شیرینی سیب به کام باغداران