مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 08:042019-10-21اقتصادي

کاهش کارگران مشمول حقوق معوق در استان مرکزی


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: سال گذشته 7136 کارگر در این استان مشمول حقوق معوقه بودند که این تعداد در شش ماهه امسال به 5535 نفر رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدتقی آبایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر تعاون در اراک برگزار شد، اظهار کرد: شرکت های آذرآب و هپکو نگین خاورمیانه هستند و مشکلات ایجاد شده در این دو واحد تولیدی نشای از سوء مدیریت و واگذاری های نادرست توسط سازمان خصوصی سازی در سال های گذشته بوده که در حال حاضر مسئولان استانی را درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه مشکلات این صنایع باید به صورا ریشه ای رفع شود، گفت: علیرغم این مشکلات، استان مرکزی به لحاظ بهبود فضای کسب و کار نسبت به میانگین کشوری، دارای جایگاه مطلوبی است .

آبایی افزود: در شش ماهه سال گذشته تعداد ماه های حقوق معوق کارگران معادل 205 ماه بود که این رقم نیز در سال جاری به 142 ماه کاهش یافته است، همچنین دادخواست های کارگری نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار سامانه رصد، فرصت های شغلی ایجاد شده در شش ماهه سال گذشته 2558 مورد بوده که این آمار نیز در شش ماهه سال جاری به 3523 فرصت شغلی رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش کارگران مشمول حقوق معوق در استان مرکزی

کاهش کارگران مشمول حقوق معوق در استان مرکزی