مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مهر 1398 ساعت 08:022019-10-21سياسي

غرب نمی تواند برای تحولات جهان تصمیم بگیرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) در همایش بین المللی یک جانبه گرایی و حقوق بین الملل که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، - وزیر امور خارجه گفت: در دنیای امروز نه تمام واقعیات در غرب اتفاق می افتد و نه غرب می تواند همه تصمیمات برای همه تحولات جهانی را اتخاذ کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) در همایش بین المللی یک جانبه گرایی و حقوق بین الملل که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: چند جانبه گرایی یک انتخاب نیست یک ضرورت است، دولت ها ذاتاً نسبت به حاکمیت خودشان بسیار- بسیار با خساست عمل کرده اند و می کنند و اگر نیاز قطعی دولت ها به حل مسائل شان از طریق چندجانبه گرایی نبود، هیچ گاه چندجانبه گرایی پا نمی گرفت.

وی افزود: اینکه می بینید دیپلماسی چند جانبه گرایی به عنوان یک واقعیت در صحنه بین المللی ظهور و بروز پیدا کرده است به دلیل امکان ناپذیر بودن راه حل های یک جانبه است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: دولت ها به این نتیجه رسیدند که نمی توانند مشکلات خود را به صورت یکجانبه حل کنند و نمی توانند به تنهایی از فرصت ها استفاده کرده و مانع اقدامات هنجارشکنانه دیگران باشند به همین دلایل دولت ها به چندجانبه گرایی روی آورده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرب نمی تواند برای تحولات جهان تصمیم بگیرد

غرب نمی تواند برای تحولات جهان تصمیم بگیرد