مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 20:552019-10-20بين الملل

ماجرای کلاهک های اتمی آمریکا در ترکیه چیست؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو ، چهارشنبه هفته گذشته زمانی که رسانه ها خبر بازگشت هواپیمای بویینگ حامل متخصصان اتمی آمریکا آن هم درست بر فراز دریای اژه و زمانی که عازم پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه بودند را منتشر کردند، - دهه هاست که گفته می شود ترکیه میزان تعداد زیادی کلاهک اتمی آمریکاست.

با بالا گرفتن تنش میان واشنگتن و آنکارا، این کلاهک ها به موضوعی جنجالی در آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو ، چهارشنبه هفته گذشته زمانی که رسانه ها خبر بازگشت هواپیمای بویینگ حامل متخصصان اتمی آمریکا آن هم درست بر فراز دریای اژه و زمانی که عازم پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه بودند را منتشر کردند، خوش بین ترین تحلیگران هم نمی توانستند این احتمال را رد کنند که دولت اردوغان در پی به گروگان گرفتن ذخایر اتمی ناتو در این کشور است.

تعداد دقیق تسلیحات اتمی مستقر در ترکیه روشن نیست، اما رسانه ها تخمین می زنند که بین 40 تا 50 سلاح هسته ای تاکتیکی در پناهگاه های زیر زمینی پایگاه اینجرلیک ترکیه انباشته شده باشد.

تسلیحاتی که در پی آغاز عملیات چشمه صلح و اختلاف بین ترکیه و غرب به عاملی بالقوه برای ایجاد شکاف در جبهه جنوبی ناتو تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای کلاهک های اتمی آمریکا در ترکیه چیست؟

ماجرای کلاهک های اتمی آمریکا در ترکیه چیست؟