مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 20:362019-10-20اقتصادي

تبعات زیست محیطی انتقال آب خزر به فلات مرکزی


کارشناسان محیط زیست معتقدند، انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی، بالارفتن شوری، برهم زدن سیکل گونه های جانوری و برهم خوردن سطح تراز دریای خزر همچنین تبعات اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مدیرکل ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست ایران در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: آنچه که در اسناد وزارت نیرو به سازمان محیط زیست ارائه شده، تامین آب استان سمنان بوده که وزارت نیرو منحصرا وظیفه تخصیص و اجازه بهره برداری از منابع آب عمومی کشور را در حوزه های کشاورزی، شرب و صنعت را عهده دار است.

آقای حمید جلالوندی افزود: محیط زیست نیز وظیفه پیشگیری، ممانعت و جلوگیری از تخریب آلودگی را به عهده دارد بنابراین آنچه به عنوان هدف ارائه شده سرفصل این کار است.

مدیرکل ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: حجم آب انتقالی بر اساس تخصیص اسناد وزارت نیرو 200 میلیون متر مکعب است، اما قرار است 400 میلیون متر مکعب برداشت کنیم لذا مسیر در مطالعات مرحله نخست مشخص شد، اما امکان تغییرات دارد.

وی گفت: بر اساس مدل سازی وزارت نیرو و مشاوران و براساس ضابطه انتقال آب و شوری، افزایش شوری را بین یک و دو دهم در نظر گرفته اند که حساسیت های محیط زیست نه ضابطه را پذیرفته نه مدل سازی را.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبعات زیست محیطی انتقال آب خزر به فلات مرکزی

تبعات زیست محیطی انتقال آب خزر به فلات مرکزی