مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 10:452019-10-20بين الملل

اردوغان چه خوابی برای کرد ها دیده است؟


میلاد شرفی؛* از زمان حمله ترکیه به شمال سوریه تحلیل های متفاوتی از سوی کارشناسان سیاسی در مورد اهداف این حمله از جانب رهبران ترکیه می شود.

- به نظر می رسد اردوغان بدنبال ایجاد حائل بین دو منطقه کردنشین است تا نخست یک بن بست جمعیتی_ژئوپلیتیکی ایجاد کرده تا اینکه در گام بعدی بتواند از شیوه های گوناگون برای مستحیل کردن کرد ها در جمعیت ترکیه بهره گیرد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- میلاد شرفی؛* از زمان حمله ترکیه به شمال سوریه تحلیل های متفاوتی از سوی کارشناسان سیاسی در مورد اهداف این حمله از جانب رهبران ترکیه می شود.

بنظر می رسد هدف اردوغان از حمله اخیر به مناطق کردنشین سوریه ایجاد حائل در مرز دو کشور است؛ به طوری که بیش از دو میلیون نفر از آوارگان سوری را در این مناطق مستقر کرده و در حقیقت حائل انسانی بین دو منطقه کردنشین ترکیه و سوریه ایجاد کند!اگر به گذشته ترک ها بنگریم درخواهیم یافت که آن ها بدنبال از بین بردن قومیت کرد ها بوده اند و موارد گوناگونی بر صحت این مطلب وجود دارد از جمله:کشتار کرد ها در خلال جنگ جهانی اول؛ برای ازبین بردن هویت مردم زازا، بیرون راندن آن ها از سرزمین اجدادیشان و جابجایی آن ها در گرو های کوچکتر صورت گرفت که منجر به جابه جایی بیش از 700هزار نفر و البته از بین رفتن بیش از 350هزار نفر کرد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان چه خوابی برای کرد ها دیده است؟

اردوغان چه خوابی برای کرد ها دیده است؟