مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 10:122019-10-20اقتصادي

17 درصد افراد بالای 30 سال دچار پوکی استخوان


17 درصد بزرگسالان بالای 30 سال دچار پوکی استخوان هستند و این آمار در استان های شمالی بیشتر از استان های جنوبی گزارش شده است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از دبیرخانه انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران، دکتر احمد رییس السادات به مناسبت روز جهانی پوکی استخوان افزود: بر اساس پژوهش های داخلی بیش از 20 درصد زنان بالای پنجاه سال دچار پوکی استخوان هستند.

حدود ده درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل می دهند و با افزایش امید به زندگی این میزان بیشتر خواهد شد و در نتیجه بر جمعیت مبتلا به پوکی استخوان افزوده خواهد شد.

رییس السادات گفت: از هر سه زن بالای پنجاه سال یک نفر و از هر پنج مرد بالای پنجاه سال یک نفر دچار شکستگی مرتبط پوکی استخوان می شود و خسارات مادی، جسمی و روحی قابل توجهی ایجاد می کنند.

وی با اشاره به چهار نکته اصلی برای پیشگیری از پوکی استخوان گفت: این بیماری هم به دلیل اختلالاتی که در عملکرد فرد ایجاد می کند و هم به علت شکستگی های ناشی از آن آثار مخربی بر کیفیت زندگی مبتلایان دارد.

رییس السادات افزود: پوکی استخوان شایع ترین بیماری متابولیک استخوان است و از معضلات اصلی تهدید کننده سلامت به ویژه در سالمندان به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

17 درصد افراد بالای 30 سال دچار پوکی استخوان

17 درصد افراد بالای 30 سال دچار پوکی استخوان