مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 10:042019-10-20بين الملل

الشرق الأوسط: حریری در برابر تمام احتمالات؛ استعفا ممکن است


لبنان صحنه جنبش های اعتراض آمیز و تجمع صدها لبنانی در بیروت و دیگر مناطق پایتخت در اعتراض به تصمیم دولت برای اعمال مالیات های جدید و نابسامانی شرایط اقتصادی است و در این میان همه گزینه ها در خصوص نخست وزیر این کشور از جمله استعفا یا کنار نشستن وی از فعالیت ها وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منابعی در نهادهای وزارتی لبنان به روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن گفتند، اگر ابتکارعمل سعد حریری، نخست وزیر لبنان پاسخ مثبت سیاسی دریافت کند، جلسه دولت جهت تصویب آن و شروع اجرای این ابتکارعمل برگزار می شود اما مساله مهم نوع برخورد تظاهرکنندگان با این ابتکارعمل است و اینکه آیا معترضان آن را خواهند پذیرفت و از مطالبات خود که کمتر از استعفای دولت را نمی پذیرند، عقب خواهند نشست؟ این روزنامه نوشت، افراد ذی ربط روی مداخله برخی طرف ها به ویژه احزابی که در دولت مشارکت دارند مانند القوات اللبنانیه و حزب سوسیال ترقی خواه حساب می کنند، تا در خصوص تعلیق این اعتراضات تصمیم بگیرند.

این دو حزب از حامیان خود برای شرکت در جنبش های مردمی دعوت کردند.

هدف از این اقدام باز شدن صفحه سیاسی جدیدی است به ویژه که ابتکارعمل حریری شامل بندهایی از جمله صفر بودن کسری در بودجه 2020 است و اینکه مناقصات هرچه سریع تر انجام شوند، بحران برق ظرف یک ماه حل، مالیات بر بانک ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الشرق الأوسط: حریری در برابر تمام احتمالات؛ استعفا ممکن است

الشرق الأوسط: حریری در برابر تمام احتمالات؛ استعفا ممکن است