مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 مهر 1398 ساعت 08:082019-10-20پزشكي

چالش جهانی حذف گرسنگی...


یک کارشناس تغذیه می گوید در دهه های اخیر به دنبال توسعه شهرنشینی، صنعتی شدن و زندگی ماشینی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران، عادات و رفتار غذایی افراد تغییرات چشمگیری داشته است.

- آذین صبوری، کارشناس تغذیه و مشاور رژیم های درمانی به ایسنا گفت: در کشور ما تغییر الگوی مصرف مواد غذایی، از مصرف غذاهای فصلی به خصوص گیاهی و غنی از فیبر به سمت مصرف غذاهای با کربوهیدرات تصفیه شده، قند و چربی و نمک زیاد و غذاهای فراوری شده، گوشت و فراورده های حیوانی و مصرف پایین سبزی، میوه، شیر و مواد لبنی بوده است.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی غذا در سال 2019، افزود: روز جهانی غذا، تلنگری برای بیداری وجدان های به خواب رفته و روز هم دردی با گرسنگانی است که از ابتدایی ترین حق زندگی، یعنی غذا محروم هستند.

مشاور رژیم های درمانی با تاکید بر بر اهمیت داشتن جهانی بدون گرسنگی با تغذیه سالم گفت: جهان برای رسیدن به حذف گرسنگی تا سال 2030 به چالش کشیده شده است و هر یک از افراد جامعه در این جریان نقشی دارند.

جایی که گرسنگی و چاقی با هم زندگی می کنند! صبوری با بیان اینکه اقدامات و فعالیت های ما، آینده ی ما هستن، بیان کرد: در روز جهانی غذا سازمان های بین المللی به منظور برقراری روابط در زمینه کشاورزی و زمینه سازی برای جلوگیری از فقر و گرسنگی و نابودی مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش جهانی حذف گرسنگی...

چالش جهانی حذف گرسنگی...