مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مهر 1398 ساعت 23:262019-10-19سياسي

کدام احزاب و جبهه ها برای انتخابات مجلس مجوز فعایت دارند؟


82 حزب با گستره فعالیت ملی، 34 حزب استانی و شش جبهه سیاسی تاکنون از کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز فعالیت سیاسی و انتخاباتی دریافت کرده و می توانند برای انتخابات مجلس شورای اسلامی با نام و نشان حزبی خود فعالیت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تا پیش از اصلاح قانون فعالیت احزاب و گروه های سیاسی، 240 حزب در وزارت کشور ثبت شده بود که نیمی از این احزاب و گروه های سیاسی هیچ فعالیتی نداشتند اما با اصلاح قانون احزاب، وزارت کشور تاکید کرد که احزاب باید شرایط خود را با این قانون تطبیق دهند و احزابی که در این راستا اقدام نکنند، مجوز فعالیت آنها باطل شده و مجدد باید درخواست پروانه فعالیت دهند.

با پایان یافتن فرصت وزارت کشور به احزاب، 82 حزب ملی و 34 حزب استانی شرایط خود را با قانون احزاب تطبیق داده و پروانه فعالیت آنها تمدید شد و این احزاب مجوز فعالیت سیاسی و انتخاباتی دارند.

همچنین شش جبهه نیز از وزارت کشور برای فعالیت سیاسی و انتخاباتی مجوز گرفته اند که این جبهه ها عبارت اند از: جبهه مردمی نیروهای انقلاب جبهه هماهنگی اصلاحات جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت جبهه مستقلین و اعتدال گرایان جبهه اصولگرایان استان قم البته تعداد این جبهه ها می تواند افزایش یابد زیرا قانون فعالیت احزاب شرایط سهلی را برای تشکیل جبهه در نظر گرفته اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام احزاب و جبهه ها برای انتخابات مجلس مجوز فعایت دارند؟

کدام احزاب و جبهه ها برای انتخابات مجلس مجوز فعایت دارند؟