مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 مهر 1398 ساعت 11:022019-10-19پزشكي

جراحی پیچیده درمان کم شنوایی


با تلاش های متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای نخستین بار در کشور با یکی از نوین ترین روش های درمانی، درهای امید به روی کم شنوایانی که نمی توانند از سمعک استفاده کنند، - گشوده شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کم شنوایی و ناشنوایی یکی از عارضه هایی است که ممکن است بسیاری از افراد آن را در دوره ای از زندگی خود تجربه کنند؛ اگر در گذشته های دور کسی دچار این مشکل می شد، برای درمان آن کمتر چاره ای می یافت، اما رفته رفته و با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی دایره محدودیت های انسان کمتر و کمتر شد.

شنوایی یکی از حواس پنجگانه انسان است که وظیفه دریافت بخش عمده ای از اطلاعات محیط بر عهده آن قرار دارد؛ شاید تا زمانی که این حس به درستی کار خود را انجام می دهد، کمتر به اهمیت آن توجه شود، اما به محض بروز هرگونه خلل در آن پیامدهای آن غافلگیر کننده خواهد بود.

افراد ممکن است به علل مختلفی از جمله افزایش سن، زمینه های ارثی، بیماری ها، حوادث و سبک زندگی دچار کاهش شنوایی شوند، اما بخش عمده ای از این ناشنوایی ها، با دارو درمانی، استفاده از دستگاه های توان بخشی مانند سمعک و یا جراحی قابل جبران است.

راه های متفاوتی برای درمان کم شنوایی وجود دارد که پزشکان با توجه به وضعیت فرد مناسب ترین اقدام برای درمان وی را انتخاب می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جراحی پیچیده درمان کم شنوایی

جراحی پیچیده درمان کم شنوایی