مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 مهر 1398 ساعت 13:582019-10-18سياسي

اولین راه اصلاح انسان هاT اصلاح تفکر آنهاست


عضو هیات علمی دانشگاه یزد با بیان این که اولین راه اصلاح انسان ها اصلاح تفکر آنهاست، امر به معروف و نهی از منکر را برنامه امام حسین و فلسفه قیام ایشان را اصلاح دین دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر جلیل بهارستان در نشست اخلاق تعلیم و تربیت که در دانشگاه یزد برگزار شد، در خصوص قیام امام حسین و نقش آن در تعلیم و تربیت جامعه، اظهار کرد: پاسخ به چرایی قیام امام حسین، تبیین کننده فلسفه این قیام است و اگر مصداق عینی این پرسش را نامه امام حسین (ع) به محمد حنفیه در نظر بگیریم، به این نتیجه خواهیم رسید که ایشان برای اصلاح و به سازی باورها، اعتقادات و ارزش ها و نه برای تکاثر قدرت و ثروت قیام کرده اند.

وی با اشاره به این که اولین راه اصلاح انسان، اصلاح تفکر و رسیدن از تفکر نادرست به تفکر صحیح است، تصریح کرد: جامعه در زمان امام حسین(ع) از صراط مستقیم منحرف شده بود و چون با امر به معروف و نهی از منکر تغییری حاصل نشد، ایشان دست به جهاد زدند.

بهارستان، امر به معروف و نهی از منکر را برنامه امام حسین و فلسفه قیام ایشان را اصلاح دین دانست و افزود: اگر امر به معروف در جامعه از بین برود، فساد در جامعه شکل می گیرد و موجب غلبه ظالم بر مظلوم می شود که در این شرایط ظالم برای ظلم خود، مظلوم برای ظلم پذیری و تضعیف کنندگان مظلوم به دلیل همراهی و سکوت مسئول هستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین راه اصلاح انسان هاT اصلاح تفکر آنهاست

اولین راه اصلاح انسان هاT اصلاح تفکر آنهاست