مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 مهر 1398 ساعت 06:102019-10-18سياسي

لزوم فراهم شدن زمینه حضور گردشگران علمی در یزد


باتوجه به ظرفیت بسیار خوب تاریخی و فرهنگی در یزد، ضرورت دارد، برای رونق صنعت گردشگری زمینه حضور افرادی که به دنبال مطالعات در بخش های مختلف هستند در استان فراهم شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، مرکز یزد، استاد تاریخ هنر های اسلامی دانشگاه های آلمان در سلسه نشست های ماهانه فرهنگی و اجتماعی با عنوان شب یزد با موضوع مناسبات تاریخی یزد در عصر اسلامی که با حضور جمعی از فرهنگیان و نخبگان علمی و دانشگاهی در خانه فرهنگ شهید آیت الله صدوقی (ره) برگزار شد، افزود: حضور گردشگران علمی و مطالعاتی خود زمینه ای مناسب برای جذب دیگران فعالان در این عرصه مهم است.

وی ادامه داد: حیف است در استانی مثل یزد با این همه آثار تاریخی و فرهنگی و پیشینه اجتماعی در تاریخ، شاهد موج حضور گرشگرانی باشیم که هیچ فعالیت مطالعاتی و علمی ندارند و موجب از دست رفتن فرصت ها می شوند.

رییس موزه پرگامون برلین تصریح کرد: تاریخ و تمدن یزد و فعالیت های گسترده و عمیق تجاری و ارتباط مردمان این دیار به خصوص تولید پارچه آن با جهانیان بر کسی پوشیده نیست.

هازه تاکید کرد: یزد همواره شهر تجارت و فرهنگ بوده و هست و وجود صنایع دستی منحصر به فرد و هنر های مختلف همه گویای سابقه کم نظیر آن در ابعاد مختلف محسوب می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم فراهم شدن زمینه حضور گردشگران علمی در یزد

لزوم فراهم شدن زمینه حضور گردشگران علمی در یزد