مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 مهر 1398 ساعت 05:222019-10-18سياسي

کتاب «از نهضت تنباکو و انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی» منتشر شد


کتاب «از نهضت تنباکو و انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی» توسط یک خبرنگار «ممنوع القلم» در مقطعی از حکومت پهلوی دوم، منتشر شد.

- کتاب از نهضت تنباکو و انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی توسط یک خبرنگار ممنوع القلم در مقطعی از حکومت پهلوی دوم، منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، تاریخ کشور پهناور ایران به علت فراز و نشیب های فراوان در طی قرون و ادوار گذشته تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دلیل موقعیت سوق الجیشی و فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی از اهمیت خاصی برخودار بوده است.

کتاب از نهضت تنباکو و انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی هم با در نظر گرفتن همین اهمیت ایران از دوران مشروطیت که عصری نو در حیات شهرنشینی ایران محسوب می شود تا به امروز به بررسی و بازخوانی تاریخی وقایع با اهمیت می پردازد.

رضاخدری، نویسنده کتاب از نهضت تنباکو و انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی بر این باور است که قبل از انقلاب مشروطیت در ایران با صدور فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی یک انقلاب علیه دربار به راه افتاد.

اتفاقی که خود در زمینه شکل گیری انقلاب بعدی (مشروطیت در 15 سال بعد) بی تأثیر نبوده است.

البته نویسنده به جنبه های نظری شکل گیری انقلاب مشروطه هم نظر دارد و از این نگاه بروز این انقلاب را تحت تأثیر توسعه اقتصادی در قرن نوزدهم مربوط می داند که به رشد یک بورژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «از نهضت تنباکو و انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی» منتشر شد

کتاب «از نهضت تنباکو و انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی» منتشر شد