مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مهر 1398 ساعت 12:182019-10-17پزشكي

تولید 2 واکسن جدید در کشور/ آمادگی برای همکاری در حوزه سلامت با کشورهای منطقه


تولید واکسن پنوموکوک و روتاویروس را در دستور کار داریم و بزودی این واکسن ها به پروتکل واکسیناسیون کشور افزوده خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت روز گذشته با وزرای بهداشت کشورهای لبنان، سودان، فلسطین و نماینده یونیسف دیدار کرد.

* تولید 2 واکسن جدید در کشور نمکی در دیدار با نماینده یونیسف گفت: نمونه موفق این همکاری بین بخشی در سیلاب های اخیر در ایران بود که ما اجازه ندادیم هیچ کودکی بدون مواد غذایی و هیچ مادر بارداری بدون مراقبت های قبل از زایمان باقی بماند؛ لذا با قایق، بالگرد و تمام امکاناتی که در اختیار داشتیم، مواد غذایی، شیرخشک و دارو واکسن را به کودکان و مادران باردار و شیرده رساندیم.

وی در خصوص توسعه شبکه واکسیناسیون در کشور تصریح کرد: تولید واکسن پنوموکوک و روتاویروس را در دستور کار داریم و بزودی این واکسن ها به پروتکل واکسیناسیون کشور افزوده خواهد شد؛ ساخت این واکسن ها در مؤسسه پاستور با کمک دو شرکت خارجی آغاز شده و از سال آینده مصرف همگانی آن آغاز خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: امروز انتظاری که از یونیسف داریم توجه به آموزش همگانی از مدارس است و باید آموزش همگانی را در مدارس آغاز کنیم چراکه اعتقاد داریم مدرسه اولین جایگاهی است که می توانیم برای پیشگیری از بیماری ها روی آن حساب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 2 واکسن جدید در کشور/ آمادگی برای همکاری در حوزه سلامت با کشورهای منطقه

تولید 2 واکسن جدید در کشور/ آمادگی برای همکاری در حوزه سلامت با کشورهای منطقه