مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مهر 1398 ساعت 08:392019-10-17اقتصادي

استقرار 80 درصد عشایر خراسان جنوبی در شهرستان های مرزی


مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: جمعیت عشایری استان در قالب 58 طایفه مستقل عشایری هستند که حدود 80 درصد در شهرستان های مرزی استان (سربیشه، - مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: جمعیت عشایری استان در قالب 58 طایفه مستقل عشایری هستند که حدود 80 درصد در شهرستان های مرزی استان (سربیشه، درمیان، زیرکوه و نهبندان) استقرار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسین حسین پور، امروز 25 مهرماه، در جمع خبرنگاران بیان کرد: خراسان جنوبی براساس سرشماری عشایر کوچنده کشور در سال 87 دارای 15 هزار و 676 خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر 81 هزار نفر است.

وی ادامه داد: این جمعیت در قالب 58 طایفه مستقل عشایری است که حدود 80 درصد در شهرستان های مرزی استان (سربیشه، درمیان، زیرکوه و نهبندان) استقرار دارند.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: بر اساس نقشه برداری که در سال 93 صورت پذیرفته 6018 کیلومتر ایلراه عشایری در استان مشخص شد که بر اساس وضعیت بارندگی و طوفان های منطقه ای سالانه 2 تا 3 نوبت مرمت و موج تراشی می شود.

حسین پور ادامه داد: کوچ عشایر در این استان بر اساس میزان علوفه مرتع تعیین می شود و کوچ پاییزه(قشلاق) نیز به نسبت میزان علوفه از اواخر مردادماه تا اواسط آذرماه صورت می پذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار 80 درصد عشایر خراسان جنوبی در شهرستان های مرزی

استقرار 80 درصد عشایر خراسان جنوبی در شهرستان های مرزی