مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مهر 1398 ساعت 08:192019-10-17پزشكي

اجرای 30 طرح پژوهشی برای غنی سازی مواد غذایی در موسسه پژوهشی صنایع غذایی


رییس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با بیان اینکه براساس تحقیقات انجام شده از هر 10 بیماری شش مورد آن مربوط به رژیم غذایی نامناسب است و حدود 70 درصد سرطان ها می تواند با رژیم غذایی نامناسب مرتبط باشد، - گفت: تاکنون 30 طرح پژوهشی در زمینه غنی سازی موادغذایی و غذاهای فراسودمند در این مؤسسه با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه اجرایی شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ دکتر قدیر رجب زاده در مورد تعریف گرسنگی پنهان گفت: سلول های بدن برای رشد، اعمال حیاتی و ترمیم بافت ها نیاز به مواد مغذی دارند که به دلیل شرایط اقلیمی و برخی عادات غذایی ممکن است گروهی از جمعیت یک منطقه را مبتلا به کمبود مواد مغذی و عوارض ناشی از آن کند که این امر باعث بروز گرسنگی پنهان در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه به رغم تصور عام، گرسنگی پنهان مختص اقشار فقیر جامعه نیست بلکه ممکن است بسیاری از افراد غنی در کشورهای توسعه یافته نیز به آن مبتلا باشند، اظهار کرد: یکی از راهکارهای اصلی برای رفع خلاء موجود در تغذیه، تولید غذاهای غنی شده و فراسودمند است.

رییس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از اجرایی شدن 30 طرح پژوهشی در زمینه غنی سازی مواد غذایی و غذاهای فراسودمند در این مؤسسه با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه خبر داد و یادآور شد: اجرای این اقدامات گامی مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 30 طرح پژوهشی برای غنی سازی مواد غذایی در موسسه پژوهشی صنایع غذایی

اجرای 30 طرح پژوهشی برای غنی سازی مواد غذایی در موسسه پژوهشی صنایع غذایی