مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مهر 1398 ساعت 07:402019-10-17سياسي

رقابت جت آموزشی «یاسین» با هواپیما های مشابه در دنیا


جت آموزشی «یاسین» با هواپیما های مشابه در دنیا قابلیت رقابت دارد/ - جت آموزشی یاسین با هواپیما های مشابه در دنیا قابلیت رقابت دارد/ به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر گزاری صداو سیمای مرکز همدان، این هواپیمای آموزشی مادون صوت، پس از گذراندن مراحل تست نهایی، نخستین پرواز رسمی خود را بر فراز پایگاه شهید نوژه انجام داداین جت آموزشی به دست توانمند متخصصان وزارت دفاع و همکاری نیروی هوایی ارتش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی و ساخته شده است.

جت آموزش پیشرفته تمام ایرانی یاسین 12 متر طول، چهار مترارتفاع و پنج و نیم تن وزن دارد و می تواند تا سقف ارتفاع 12 کیلومتر پرواز کندبال این هواپیما با بیش از 10 متر طول و 24 مترمربع مساحت به شکلی طراحی شده است تا این هواپیما بتواند با حداقل سرعت 200 کیلومتر بر ساعت در دسته بهترین هواپیما های آموزشی دنیا در نشست و برخاست قرار گیرد و سرعت خود را در سطح دریا به سرعت زیر صوت برساند.

وجود یک باله افقی کاملاً چرخان در دم این هواپیما محدودیت خلبان را برای انجام مانور های مختلف و به خصوص خروج از حالت اسپین یا سقوط دورانی برطرف می کند.

جت آموزشی پیشرفته یاسین از دوموتور توربو جت با قدرت رانش هفت هزار پوند بهره می برد که از نظر قدرت در رده موتور هواپیما های جنگنده دنیاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقابت جت آموزشی «یاسین» با هواپیما های مشابه در دنیا

رقابت جت آموزشی «یاسین» با هواپیما های مشابه در دنیا