مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 14:222019-10-16پزشكي

92 تن مواد غذایی فاسد در آذربایجان شرقی معدوم شد


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در 6 ماه نخست امسال 92 تن مواد غذایی فاسد در استان معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محبوب نعمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت روز جهانی غذا اظهار داشت: یک هزار و 844 واحد تولیدی در حوزه تولید مواد غذایی شامل کارخانجات خوراکی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، سردخانه و ظروف در استان تحت نظارت این معاونت فعال هستند.

وی ادامه داد: در 6 ماه نخست امسال 2 هزار و 841 مورد بازدید از واحدهای تولیدی استان صورت گرفت که 33 مورد معرفی به مراجع قضایی انجام گرفت.

نعمتی با اشاره به اینکه اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت در کشور مورد توجه است، گفت: در این راستا وزارت بهداشت اقداماتی انجام داده که از جمله آنها کاهش قند، نمک و اسیدهای چرب ترانس در غذاها و آشامیدنی ها است.

وی با اشاره به اینکه اولین عامل مرگ و میر در استان بیماری های قلبی و عروقی است گفت: یکی از عوامل مهم در بیماری های قلبی و عروقی، تغذیه است که با کاهش مصرف اسید های چرب ترانس و نمک و قند خواهیم توانست از آن پیشگیری کنیم.

وی با تاکید تولید غذای سالم برای تغییر و اصلاح ذائقه مردم، افزود: در این راستا میزان قند، نمک و اسید چرب ترانس در بیش از 2 هزار و 200 محصول تولیدی شامل انواع کیک، شیرینی، انواع ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

92 تن مواد غذایی فاسد در آذربایجان شرقی معدوم شد

92 تن مواد غذایی فاسد در آذربایجان شرقی معدوم شد