مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 12:022019-10-16اقتصادي

70 رقم بذر برای کشت کلزا


مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی: بیش از 70 رقم بذر داخلی و خارجی کلزا برای کشت وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما ی مرکز مازندران مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در همایش توسعه کشت زراعت کلزا در ساری با اشاره به نتوسعه کشت کلزا چند سال اخیر در مازندران گفت: امسال با توجه به شرایط خوب آب وهوایی این استان پیش بینی می شود سطح کشت و تولید این محصول افزایش داشته باشد.

مهاجر با بیان اینکه امسال زمان کشت کلزا در مناطق دشت 10 تا 25مهر و در مناطق میان بند تا 15 آبان ماه تعیین شد، علت کشت کلزا را تناوب برای سایر محصولات مانند گندم و روند افزایشی قیمت کلزا نسبت به سایر محصولات تضمینی دانست.

وی با اعلام اینکه مشکلی در تأمین بذر کلزا کلزاکاران نداریم، گفت: بیش از 70 رقم بذر داخلی و خارجی کلزا وجود دارد که هر کدام از این ارقام برای اقلیم های متفاوت مناسب است.

مجری طرح دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی به ضرورت توسعه کشت مکانیز این محصول اشاره و خاطرنشان کرد: اگر شرایط برای کشت کلزا به خوبی فراهم شود، مازندران پتانسیل کشت بیش از 100 هزار هکتار را هم دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران نیز با بیان اینکه، کلزا به عنوان محصولی اقتصادی، استراتژیک و کاهش وابستگی به خارج مطرح است و در این راستا مازندران همانند سایر استان ها ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 رقم بذر برای کشت کلزا

70 رقم بذر برای کشت کلزا