مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 11:332019-10-16اجتماعي

راز قول و قراری که در مسیر اربعین فاش شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، حمل یا منقش کردن تمثال شهدا در مسیر اربعین بهانه زیبایی برای زیارت نیابتی است؛ اقدامی که از عشق و ارادت به شهدا نشأت می گیرد و مسیر اربعین مسیری است که به وفور این صحنه به چشم می خورد؛ در همهمه شلوغی شب و روزهای منتهی به اربعین سالار شهیدان، چشممان به جوانی افتاد که عکس شهیدی روی پیراهن سفیدش حک شده بود.

می گفت: 30 ساله است؛ اما آن همه سرگذشتی که از خودش گفت و از سرش گذشت به سن و سالش نمی آمد؛ سر حرف را که باز کردیم، بین هر دو سه جمله اش حرفی از عکس روی سینه اش می زد که گفت: تصویر برادرش است.

هرچند دقیقه با گوشه دستش عرق روی پیشانی اش را پاک می کرد و هیجانش برای رفتن کاملاً مشهود بود؛ اما سؤالاتم مانع رفتنش می شد و یکی در میان و با وسواس سعی می کرد که پاسخم را بدهد.

 می گفت: زائر اربعین شدن آرزوی چندین ساله اش بود؛ اما به هر دلیلی قسمتش نمی شد تا اینکه امسال با وجود همه مشکلات مالی و دیگر موانع, راهی این سفر شد.

 سه روز در راه بود تا به عمود 1120 رسید؛ تعبیرش از سختی راه، مشقت شیرین بود که حاضر نبود با دنیا عوضش کند.

 از عدم تعادلش برای ایستادن متوجه شدم که پاهایش تاول زده و خونی است؛ اما با این حال اصرار به رفتن بدون وقفه داشت، چراکه بی تاب رسیدن به حرم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز قول و قراری که در مسیر اربعین فاش شد

راز قول و قراری که در مسیر اربعین فاش شد