مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 08:072019-10-16دانش

بهره برداری چند باره از اراضی کشاورزی چالش برانگیز است


عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مازندران گفت: فرآیند کشت دوم تبعات جدی را در اراضی کشاورزی به وجود می آورد اما استقبال گسترده ای که در کشور ما از کشت دوم شد، - در جاهای دیگر دنیا نشده و کشورهایی که اقدام به کشت دوم می کنند از نظر اقلیمی با کشور ایران تفاوت دارند.

بابک مومنی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کشورهایی که به طور عمده کشت دوم دارند از محصولاتی به عنوان کود سبزاستفاده می کنند که این کار به زمین برای بازسازی خود کمک می کند، اظهار کرد: استفاده از کود سبز به لحاظ تغذیه افراد را دچار مشکلات جدی نمی کند، درواقع دو یا سه بار بهره برداری از زمین بسیار چالش برانگیز است.

وی تصریح کرد: اگر اقتصاد کشاورز و معیشت آن به درآمد حاصل ازکشت دوم عادت کند، دیگر به صورت دستوری و بخشنامه ای نمی توان گفت که کشت دوم انجام نشود چرا که کشاورز برای درآمد در برداشت دوم برنامه ریزی کرده بنابراین این عمل شدنی نیست مگر اینکه راه حل های جایگزین به کشاورز پیشنهاد داده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور مازندران با اشاره اینکه کشور ایران به صورت استراتژیک در مورد محصولات اصلی با چالش های جدی با قدرت های دنیا مواجه است، گفت: خود کفایی و خوداتکای در تولید محصولات کشاورزی سرلوحه فرمایشات مقام معظم رهبری و اسناد و برنامه های بالادستی کشور ما است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری چند باره از اراضی کشاورزی چالش برانگیز است

بهره برداری چند باره از اراضی کشاورزی چالش برانگیز است