مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 04:532019-10-16اقتصادي

آیا استقلال بودجه‎ای به نفع استان یزد است؟


کانون تفکر اقتصاد یزد در سی و هشتمین نشست این کانون ضمن بررسی ساز و کارهای تقویت بودجه استان یزد، پیرامون موضوع استقلال استان در بودجه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حبیب انصاری دبیر کانون تفکر اقتصاد دانشگاه یزد در این نشست که جهت بررسی پیش‏نویس بیانیه کانون در مورد اصلاحات ساختاری بودجه برگزار شد، شفافیت در انتشار بودجه استانی، افزایش سهم استان از بودجه ملی بهداشت و درمان، استفاده از ظرفیت های تامین مالی بودجه، اولویت بندی موضوعات مربوط به بودجه، تقویت بدنه کارشناسی، رعایت توازن بودجه و استقلال در مدیریت بودجه را به عنوان بخش‏ هایی از بیانیه کانون در زمینه بودجه عنوان کرد.

وی ادامه داد: تعداد کارمندان سازمان‏ ها به تناسب فعالیت در استان نیست و سیستم‏ های کمتر متمرکز در دنیا به سمت حل این معضل با راه‏ حل‎هایی چون اعطای اختیارات بودجه‏ای به استان‏ ها رفته است.

انصاری با ذکر مثالی در مورد استفاده نشدن درست از بودجه برنامه اشتغال فارغ‏ التحصیلان به دلیل نبود استقبال، امکان جابه‏ جایی بودجه بین بخش‎های مختلف در هر استان بنا به صلاح و نیاز آن استان را راه‏ حلی کلیدی بیان کرد.

تعدیل نیرو به نفع استان با استقلال در مدیریت بودجه سعید عطار رییس دبیرخانه کانون‏های تفکر دانشگاه یزد هم با اشاره ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا استقلال بودجه‎ای به نفع استان یزد است؟

آیا استقلال بودجه‎ای به نفع استان یزد است؟