مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 11:022019-10-15اقتصادي

ساخت دستگاه سی تی اسکن درخت در مازندران


محققان مازندرانی موفق شدند با استفاده از مهندسی معکوس دستگاه توموگرافی یا سی تی اسکن درخت طراحی کنند.

- ، مدیر عامل شرکت دانش بنیان آزمونگران غیرمخرب دارکوب گفت: دستگاه توموگرافی یا سی تی اسکن درخت سرپا با برند توموتری با نوآوری توأم با مهندسی معکوس محققان از یک نمونه اروپایی فاکوپ مجارستان ساخته شد.

مهران روح نیا افزود: قیمت دستگاه اروپایی با هشت سنسور 6 هزار یورو در صورتی که این دستگاه با نرخ دولتی مصوب معاونت علمی ریاست جمهوری 60 میلیون تومان درحدود 4 هزار یورو به فروش می رسد.

او گفت: هزینه اسکن دستگاه بسته به تعداد درختان دارد، ولی به طور معمول اگر خدمات جانبی به ماموریت توموگرافی اضافه نشود، به ازای هر درخت حدود 300 هزار تومان است و با افزایش تعداد درخت مورد سفارش ارزیابی، این مبلغ قابل کاهش است.

روح نیا افزود: این دستگاه پالس های صوتی را در تنه درخت منتشر و نرم افزار دستگاه، افت و خیز سرعت صوت در چوب را به تصویر تبدیل می کند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان آزمونگران غیرمخرب دارکوب گفت: بسیاری از درختان به ظاهر سالم هستند در صورتی که به دلایل مختلف از جمله حمله حشرات و قارچ ها از درون پوک می شوند، این دستگاه تصویری از دل تنه درخت را که چشم نمی بیند، آشکار می کند او افزود: بر اساس تصویر توموگرافی و محاسبات بیومکانیکی بر اساس ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه سی تی اسکن درخت در مازندران

ساخت دستگاه سی تی اسکن درخت در مازندران