مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 08:092019-10-15بين الملل

افشای لابی گری دو نخست وزیر قبلی انگلیس نزد بحرین به نفع یک شرکت نفتی


یک نشریه انگلیسی گزارش داد، براساس اسناد و مدارک دولتی، دو نخست وزیر قبلی این کشور یعنی ترزا می و دیوید کامرون نزد خاندان سلطنتی کشور بحرین به جهت اعطای یک قرارداد نفتی چند میلیارد دلاری به شرکت نفتی متعلق به یک حامی مالی مهم حزب محافظه کار لابی گری کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه گاردین گزارش داد، در ماه مارس 2017 ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس در حالی که هنوز از این سمت کنار نرفته بود، نامه ای به نخست وزیر بحرین نوشته و از او خواسته از یک شرکت نفتی انگلیسی موسوم به شرکت پتروفاک برای پیروز شدن در مناقصه یک قرارداد نفتی چند میلیارد دلاری در این کشور حمایت کند.

همچنین دیوید کامرون، نخست وزیر اسبق انگلیس نیز دو ماه قبلتر و در زمانی که تنها شش ماه از استعفایش از نخست وزیری گذشته بود، در جریان یک سفر دو روزه به بحرین و در دیدارش با ولیعهد این کشور تلاش کرده تا از این شرکت و مقاصدش حمایت کند.

دیوید کامرون در آن زمان با یک هواپیمای متعلق به ایمن اصفری، مدیر اجرایی و بنیانگذار شرکت پتروفاک و بزرگترین سهامدار آن به انگلیس بازگشته است.

با این حال شرکت پتروفاک نهایتا نتوانست قرارداد مذکور را به دست بیاورد.

اصفری و همسرش به نام ساوسان از سال 2009 تاکنون حدود 800 هزار پوند به حزب محافظه کار انگلیس پول اعطا کرده اند و این پول های اعط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشای لابی گری دو نخست وزیر قبلی انگلیس نزد بحرین به نفع یک شرکت نفتی

افشای لابی گری دو نخست وزیر قبلی انگلیس نزد بحرین به نفع یک شرکت نفتی