مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 06:152019-10-15اجتماعي

بیکاری افراد نابینا سه برابر بیکاری افراد عادی است


مدیرکل بهزیستی استان بحث اشتغال را یکی از مهم ترین مسائل و نیاز اساسی نابینایان عنوان کرد و گفت: متاسفانه بیکاری افراد نابینا در استان سه برابر بیکاری افراد عادی است، - سهمیه ی سه درصد استخدام معلولان را پیگیر می شویم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن ارشدزاده در مراسم گرامیداشت روز جهانی نابینایان، با بیان این که 17 هزار نفر در آذربایجان شرقی با مشکلات بینایی و کم بینایی درگیر هستند، اظهار کرد: حدود 10 هزار نفر نابینا از خدمات مستمر بهزیستی بهره مند می شوند و مابقی افراد نیز بر اساس سطح نابینایی، خدمات دریافت می کنند.

وی افزود: اداره کل بهزیستی استان تمامی تلاش خود را برای حل مشکلات نابینایان به کار می گیرد، سال گذشته علی رغم مشکلات اقتصادی و تحریم ها، دولت برای تمام افرادی که پرونده ی تکمیلی داشتند، کمک هزینه پرداخت کرد.

وی پیشگیری از نابینایی را یکی از اولویت های بهزیستی عنوان کرد و گفت: طی چند سال گذشته طرح پیشگیری از تنبلی چشم به طور جد در استان اجرا می شود، تاکنون 170 هزار نفر کودک سه تا شش سال غربالگری و شناسایی شدند.

وی افزود: غربالگری چشم کودکان از اولویت های بهزیستی است و هر سال به طور مستمر انجام می شود، تا با شناسایی کودکان و انجام اقدامات درمانی به موقع، از نابینایی پیشگیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیکاری افراد نابینا سه برابر بیکاری افراد عادی است

بیکاری افراد نابینا سه برابر بیکاری افراد عادی است