مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 20:562019-10-14پزشكي

آمار نابینایی و کم بینایی در ایرانیان / اختلال در دسترسی به کاغذ بریل


رییس اداره سلامت چشم و پیشگیری از نابینایی وزارت بهداشت، گفت: بر اساس تخمین­ ها 30 هزار کودک کم بینا و 7هزار و 500 کودک نابینا در کشور وجود دارد.

- همچنین جمعیت نابینایان بالای 50 سال ایران حدود 80 هزار نفر است.

دکتر سید فرزاد محمدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه روز جهانی عصای سفید معمولا شعار خاصی ندارد، گفت: هدف نخست از این روز، افزایش آگاهی عموم شهروندان در مورد نابینایی و نابینایان در اجتماع است.

همچنین هدف دوم شناسایی نابینایان و کم بینایان متولد شده و فعال در عرصه اجتماع و توانمندسازی دیگر کم بینایان در این میان است.

تاریخچه روز جهانی عصای سفید وی در خصوص تاریخچه این روز افزود: 15 اکتبر به عنوان روز بزرگداشت نابینایان و قانون عصای سفید، نامگذاری شده است.

کاربرد عصا به عنوان وسیله ی کمکی در رفت وآمد نابینایان، از قرن ها پیش متداول بوده است؛ ولی استفاده از عصای سفید به شکل امروزی و به عنوان نمادی برای شناخت نابینایان، به بعد از جنگ جهانی اول بازمی گردد.

در سال 1921میلادی عکاسی از شهر بریستول انگلستان به نام جیمز بیگز که در اثر سانحه ای بینایی خود را از دست داده بود، برای در امان ماندن از گزند وسائل نقلیه در خیابان های اطراف محل زندگی اش، ابتکار استفاده از عصای سفید را از آن خود کرد تا به راحتی برای همگان قابل دید باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار نابینایی و کم بینایی در ایرانیان / اختلال در دسترسی به کاغذ بریل

آمار نابینایی و کم بینایی در ایرانیان / اختلال در دسترسی به کاغذ بریل