مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 10:482019-10-14اجتماعي

سیلِ بی خطر برای بناهای تاریخی گیلان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد: سیل گیلان تا کنون به بناهای تاریخی قرارگرفته در مسیرِ باران آسیبی وارد نکرده است.

- امیر انتخابی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که سیل بیشتر املش و سپس تالش و اسالم را درگیر کرده است، ادامه داد: هرچند متاسفانه آسیب هایی به برخی مناطق وارد شده است، اما هیچ گزارشی از وارد شدن آسیب به بناهای تاریخی قرارگرفته در این مناطق به ما اعلام نشده، اما کارشناسان همچنان درگیر بررسی آسیب های احتمالی هستند.

به گفته او، هرچند خبرهایی از تخریب چند پل در مناطق مختلف گیلان منتشر شده است، اما هیچ کدام از پل های تخریب شده تاریخی نبوده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این که مهمترین معضل کنونی برای بناهای تاریخی، داشتن مالکیت خصوصیِ درصدِ زیادی از آثار و بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی است که حفاظت آن آثار نیز برعهده مالکان است، اظهار کرد: از یک سو براساس قانون برنامه ششم توسعه، میراث فرهنگی نمی تواند اعتباری برای مرمت این آثار اختصاص دهد، از سوی دیگر این بارش ها بیشترین ضربه را به دنبال ایجاد رطوبت و نم در بنا به آن ها وارد می کند.

انتخابی به شناسایی حدود 40 بنای ارزشمند در گیلان اشاره کرد و افزود: با این شناسایی در نامه ای به استاندار درخواست کرده ایم تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیلِ بی خطر برای بناهای تاریخی گیلان

سیلِ بی خطر برای بناهای تاریخی گیلان