مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 06:182019-10-14اقتصادي

چگونه از خودنمایی گونه های مهاجم در آب های خوزستان جلوگیری کنیم؟


معاون آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان گفت: تامین حق آبه تالاب ها و رودخانه ها مهمترین مساله ای است که می تواند زمینه ساز ازدیاد و رشد گونه های محلی آبزیان در آب های خوزستان شود.

- کوروش میرزایی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص حضور ماهی تیلاپیا در آب ها و تالاب های خوزستان اظهار کرد: در زمانی که شرایط تالاب ها و شرایط آبی رودخانه ها مناسب نباشد، شرایط برای رشد گونه های نامطلوب فراهم می شود و این گونه ها می توانند رشد کرده و تکثیر شوند.

وی افزود: باید شرایط آبی تالاب ها و رودخانه های استان خوزستان بهینه شود تا فرصت برای رشد گونه های غیربومی از جمله تیلاپیا فراهم نشود و همچنین در بحث حذف گونه های مهاجم و جلوگیری از ورود آن ها به تالاب های استان برنامه ریزی لازم انجام شود.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات خوزستان تصریح کرد: آموزش های لازم به صیادان استان داده شده تا برای مثال در زمان تکثیر گونه های محلی و اصلی کشور نسبت به صید آن ها اقدام نشود.

این کار به رشد گونه های محلی کمک می کند و می تواند شرایط را برای رشد گونه های مهاجم دشوار کند.

میرزایی عنوان کرد: جامعه صیادی مهمترین ابزاری است که می تواند در حذف گونه های مهاجم و رشد و تکثیر گونه های محلی نقش داشته باشد و از این رو با ارائه آموزش های لازم به آن ها در تلاش هستیم تا به این امر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه از خودنمایی گونه های مهاجم در آب های خوزستان جلوگیری کنیم؟

چگونه از خودنمایی گونه های مهاجم در آب های خوزستان جلوگیری کنیم؟