مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 09:002019-10-13ورزشي

افزایش خطر ابتلا به بیماری های مغزی با فوتبال


محققان دریافتند، سال های بیشتری فعالیت در ورزش فوتبال، خطر ابتلا به بیماری های مغزی را افزایش خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از هلث دی، نتایج تحقیق جدید نشان می دهد که هرچه بازیکنان فوتبال، سال های بیشتری در این رشته ورزشی فعالیت داشته باشند، احتمال خطر ابتلا به بیماری مغزی، آنسفالوپاتی مزمن پس از ضربه(CTE)، در آنان بیشتر خواهد شد.

محققان بعد از بررسی مغز بازیکنان حرفه ای و غیرحرفه ای فوتبال و دریافت شواهد بین بازی فوتبال و احتمال ابتلا به این بیماری دریافتند که خطر ابتلا به آنسفالوپاتی مزمن پس از ضربه، با مدت زمانی که فرد این ورزش را انجام می دهد، ارتباط دارد.

دکتر آن مک کی، محقق این بررسی از دانشگاه بوستون امریکا، اظهار کرد: هنوز این ارتباط به طور دقیق مشخص نشده است، اما این مطالعه نشان می دهد که خطر ابتلا به آنسفالوپاتی مزمن پس از ضربه، برای هر سال بازی، 30 درصد افزایش می یابد.

محققان اظهار کردند: برای هر سه سال بازی، شانس احتمال ابتلا به آنسفالوپاتی مزمن پس از ضربه دو برابر و برای افراد مبتلا هم هر پنج سال یکبار، خطر ابتلا به آنسفالوپاتی مزمن پس از ضربه شدید، دوبرابر می شود.

نتایج بررسی در دانشگاه تگزاس هم نشان داد که یکی از مهم ترین عوامل خطرساز برای ابتلا به این بیماری، ضربات سر ناشی از ورزش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش خطر ابتلا به بیماری های مغزی با فوتبال

افزایش خطر ابتلا به بیماری های مغزی با فوتبال