مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 05:142019-10-13پزشكي

«سامن» مهد تولید خیارشور


ایرانی ها از دیرباز در میهمانداری و پذیرایی از میهمانان و چیدن سفره های رنگین مشهور بوده و هستند، یکی از انواع شوریجات پرمصرف در ایران و به ویژه ملایر، - خیارشور است که برای تهیه آن خیارهای قلمی را در یک بازه زمانی مشخص در آب شور و سرکه یا محلول های مشابه مانند لاکتیک اسید قرار می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خیارشور به دو روش صنعتی و روش سنتی یا تخمیری تهیه می شود.

این شوریجات پرطرفدار در ایران در کنار انواع ساندویچ ها و سایر غذاها کاربرد فراوان دارند، خیارشور دارای مقداری کافی ویتامین K است که بدن انسان برای انعقاد خون، در استخوان سازی و دیگر بافت ها به آن احتیاج دارد همچنین خیارشور حاوی سه کیلوکالری انرژی است که از کربوهیدرات های موجود در خیار به دست می آید، این شوری خوشمزه حاوی سدیم زیادی است به طوریکه هر خیارشور متوسط 350 تا 500 میلی گرم سدیم دارد.

شهر سامن از توابع ملایر علاوه بر اینکه به علت وجود باغات فراوان گردو، بادام و تولید عسل معروف است، با داشتن ناحیه صنعتی شوریجات و ترشیجات، مهد تولید خیارشور ایران به حساب می آید.

تولید سالانه 2000 تن خیارشور در ناحیه صنعتی سامن بخشدار سامن با بیان اینکه سابقه تولید خیارشور در این شهر به حدود 60 سال قبل باز می گردد، به خبرنگار ایسنا گفت: در حال حاضر 45 واحد تولیدکننده شوریجات و خیارشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سامن» مهد تولید خیارشور

«سامن» مهد تولید خیارشور