مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مهر 1398 ساعت 06:402019-10-12بين الملل

موسویان: در شرایط فعلی باید تلاش ها روی گفت وگوی مستقیم ایران و عربستان متمرکز شود


دیپلمات پیشین کشورمان در مقاله ای در روزنامه لس آنجلس تایمز آمریکا به تنگناهای روابط ایران و آمریکا و امکان کاهش تشنج در خاورمیانه پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید حسین موسویان با اشاره به شکست وساطت شخصیت های برجسته جهانی همچون ماکرون رییس جمهور فرانسه، جانسون نخست وزیر انگلیس، مرکل صدراعظم آلمان، آبه نخست وزیر ژاپن و عمران خان نخست وزیر پاکستان در یک ماه گذشته برای دیدار روحانی و ترامپ در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: واقعیت این است که آمریکا و ایران هیچ کدام برای مذاکره جدی نیستند.

ترامپ دم از مذاکره مستقیم می زند درحالی که سیاست فشار حداکثری و تحریم را اجرا می کند.

این روش در مورد ایران جواب نمی دهد.

ترامپ با زیر پا گذاشتن برجام، میز مذاکره را ترک کرد و با تحریم رهبر عالی ایران ، وزیر خارجه و تعیین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان سازمان تروریستی، شانس هر نوع مذاکره ای را از بین برد.

وی افزود: اساس سیاست بیمارگونه آمریکا به خاطر این درک غلط است که ایران تحت فشار های اقتصادی، تسلیم خواسته های حداکثری ترامپ خواهد شد.

اکنون بیش از یک سال از خروج آمریکا از برجام و اعمال سیاست فشار حداکثری می گذرد لکن آمریکا نه تنها به هیچ یک از اهداف اعلامی خود دست نیافته است بلکه به بن بست سیاسی در مورد ایران رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسویان: در شرایط فعلی باید تلاش ها روی گفت وگوی مستقیم ایران و عربستان متمرکز شود

موسویان: در شرایط فعلی باید تلاش ها روی گفت وگوی مستقیم ایران و عربستان متمرکز شود