مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مهر 1398 ساعت 16:572019-10-08بين الملل

درخواست کمک «بارزانی» برای جلوگیری از عملیات ترکیه در سوریه


یکی از اعضای حزب دموکرات کردستان عراق گفت که مقامات اربیل از عملیات ترکیه در شمال سوریه نگران هستند و این نگرانی را با روسیه در میان گذاشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع سیاسی در منطقه کردستان عراق می گویند مسعود بارزانی ، رییس سابق منطقه کردستان عراق و رهبر حزب دموکرات کردستان از روسیه برای جلوگیری از عملیات ترکیه در شمال سوریه درخواست کمک کرده است.

هوشیار زیباری ، عضو دفتر سیاسی حزب مذکور و وزیر خارجه اسبق عراق (از سال 2004 تا 2014) دیروز بعد از دیدار سرگیی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه با بارزانی در اربیل گفت که رهبر حزب دموکرات کردستان از وی خواسته از نفوذ کشورش برای ممانعت از حمله ترکیه به شبه نظامیان کُرد سوری استفاده کند.

لاوروف دیروز (دوشنبه) بعد از دیدار با مقامات عراقی در شهر بغداد، راهی شهر اربیل شد و با مقامات منطقه کردستان عراق دیدار و گفت وگو کرد.

هوشیار زیباری در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روودآو سفر وزیر امور خارجه روسیه به اربیل را تاریخی دانست و گفت که طی این دیدار، مقامات منطقه کردستان عراق از اوضاع در شمال شرق سوریه ابراز نگرانی کردند و بارزانی از لاوروف درخواست کرد که با ورود به این مسئله مانع از فرار کردها از منطقه شود و در نتیجه، منطقه کردستان عراق نیز متأثر از عملیات ترکیه نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست کمک «بارزانی» برای جلوگیری از عملیات ترکیه در سوریه

درخواست کمک «بارزانی» برای جلوگیری از عملیات ترکیه در سوریه