مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مهر 1398 ساعت 05:252019-10-06پزشكي

ارتباط 90 درصد بیماری های لثه با رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان


رییس نوزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی ایران گفت: حدود 90 درصد بیماری های لثه با رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان ارتباط نزدیک دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسن سمیاری با بیان اینکه از هر 10 دندانی که کشیده می شود 9 دندان به دلیل بیماری های لثه یا در اصطلاح پریودونتال ازدست می رود افزود: حدود 90 درصد بیماری های لثه به رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان مربوط است.

رییس نوزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی ایران تاکید کرد: آموزش های مرتبط با پیشگیری از بیماری های دهان و دندان باید بطور عمومی گسترش یابد و بیمه ها می توانند با تقبل هزینه اقلامی مثل نخ دندان، مسواک و خمیر دندان کمک شایانی به کاهش مشکلات مردم در خصوص این بیماری ها بنمایند.

استاد دانشکده دندانپزشکی شاهد گفت: افزایش سطح بهداشت دهان و دندان با کمترین مبالغ در مقایسه با هزینه های هنگفت دندانپزشکی و کاشت ایمپلنت قابل اجرا و پایه گذاری است.

وی با تاکید بر اینکه جرم گیری دندان یکی از ساده ترین و در دسترس ترین شیوه ها در پیشگیری از بیماری های لثه و پوسیدگی دندان ها محسوب می شود، افزود: افزایش تخصیص بودجه و خدمات بیمه ای و دولتی برای اقدامات پیشگیرانه و معاینات اولیه دهان و دندان می تواند از بروز بسیاری از مشکلات و هزینه ها جلوگیری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط 90 درصد بیماری های لثه با رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان

ارتباط 90 درصد بیماری های لثه با رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان