مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 مهر 1398 ساعت 08:072019-10-02اقتصادي

درآمد نجومی کارت به کارت برای بازیگران عرصه مالی


افزایش معنادار استفاده از تلفن همراه و اپلیکیشن ها برای انتقال وجه کارتی، سازوکار نظارت بر این شیوه از کارت به کارت و نهاد متولی این نظارت را به موضوع داغی تبدیل کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرآنلاین نوشت: کارت به کارت یکی از متداول ترین عملیات بانکی در ایران است که اگر چه نمونه های مشابه زیادی در مدل های استاندارد جهانی برای آن وجود ندارد ولی به خصوص طی سال های اخیر به یکی از پرکاربردترین تراکنش ها در کشور ما تبدیل شده است، تا جایی که برآوردهای حدودی، تعداد آن را بیش از 3 میلیارد تراکنش در سال نشان می دهند.

یکی از علل افزایش این تراکنش ها به بیش از سالانه سه میلیارد تغییری است که از خرداد سال 96 با ابلاغ دستورالعملی موجز و کوتاه از سوی بانک مرکزی در ابزارهای انجام این تراکنش ایجاد شد؛ دستورالعملی با نام الزامات خدمت انتقال کارت به کارت دو جانبه بدون حضور کارت که همچنان تنها مستندی است که در آن تعریفی از پرداخت سازی ارائه شده است.

با ابلاغ این دستورالعمل، مؤسسات اعتباری مجاز شدند عملیات آغاز تراکنش های کارت به کارت را به اشخاص حقوقی واگذار کنند ولی مسئولیت و پاسخگویی در قبال این تراکنش ها همچنان بر عهده خود آنهاست.

پرداخت ساز، مولود ناقص الخلقه کارت به کارت اشخاص حقوقی مورد اشاره در این دستورالعمل در واقع همان هایی هستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد نجومی کارت به کارت برای بازیگران عرصه مالی

درآمد نجومی کارت به کارت برای بازیگران عرصه مالی