مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 مهر 1398 ساعت 08:282019-09-25اجتماعي

همه چیز درباره تغذیه دانش آموزان


یک کارشناس تغذیه با اشاره به تاثیر مهم تغذیه بر رشد کودکان و نوجوانان، از والدین خواست حساسیت ویژه ای در این زمینه داشته و بر تغذیه دانش آموزان در مدارس نظارت داشته باشند.

- فرید اردیخانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به قرارگیری دانش آموزان در سنین رشد گفت: این امر می طلبد که والدین توجه بیشتری به تغذیه دانش آموزان بویژه در ساعات حضور و فعالیت آنها در مدرسه داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات بسیار تغذیه ای در میان دانش آموزان گفت: بر پایه نتایج بدست آمده از مطالعات متعدد صورت گرفته بر روی دانش آموزان، در حال حاضر مشکلات تغذیه ای زیادی گریبانگیر درصد بالایی از دانش آموزان در مقاطع مختلف سنی است که بر میزان بروز بیماریهای غیرواگیر در سنین بالاتر تاثیرات تعیین کننده ای دارد.

اردیخانی به برخی عادات نامناسب تغذیه ای دانش آموزان اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی دانش آموزان از خوردن صبحانه ممانعت می کنند که این امر موجب ایجاد اختلالاتی از جمله چاقی یا لاغری در دوران بزرگسالی آنها خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه دسته ای دیگر از دانش آموزان به مصرف شیر و دیگر فرآورده های لبنی بی توجه هستند و این درحالی است که این گروه مواد غذایی مهمترین و بهترین منبع تامین کننده کلسیم مورد نیاز رشد استخوانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره تغذیه دانش آموزان

همه چیز درباره تغذیه دانش آموزان